"
پنجره دوجداره نادر حامی تنیس روی میز شهرستان لاهیجان

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

مسابقه انتخابی درون باشگاهی

مسابقات انتخابی بازیکنان آموزشی تنیس روی میز باشگاه شهدا لاهیجان جهت حضور در مسابقات تیمی جام رمضان استان گیلان با انتخاب نفرات برتر به اتمام رسید.


این مسابقه انتخابی بصورت دوره ای ودر جدول های مختلف برای انتخاب بهترین بازیکنان از ساعت 19 چهرشنبه 27 خرداد ماه آغاز و تا پاسی از شب  با انتخاب عماد فرحبخش و محمدجوادجمشیدی پناه پارسا وطالب موسوی و پویا سیرتی ادامه پیدا کرد.

از نکات جالب این مسابقه بازیهای زیبای حسین قاسمی نژاد و نیما پاسیار و امیرمهدی پورشمسی و امیر حسین جنابی بود که گرمای خاصی به این مسابقه داده بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰

قهرمانی امیررضا بهزاد در مسابقات جام الماس لاهیجان

مسابقات جام الماس لاهیجان 5شنبه 21 خرداد در آخرین دور قبل از ماه مبارک رمضان در مقطع جوانان با قهرمانی امیررضا بهزاد به پایان رسید.


سروش اسدی در جایگاه دوم و محمدجواد جمشیدی سوم و امیرحسین روحانی در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

از نکات جالب این هفته از مسابقات ، بازیهای جالب محمدجواد جمشیدی و برد در مقابل امیر رضا بهزاد و سامیاراشهدی و بازیهای امیرحسین روحانی و برد در مقابل محمدجواد جمشیدی و سامیار اشهدی و بازیهای نیما پاسیار نفر سوم نونهالان گیلان و برد در مقابل ادریس جمشیدی نفر اول نونهالان گیلان وبرد در مقابل احسان نوروز نیا بود که بر جذابیت مسابقات افزوده بود که حکایت از روند رو به رشد سرمایه های جوان گیلان و فرارسیدن خبرهای خوب پینگ پنگی در آینده میدهد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مصدومیت ژان ژیکه

مطمئنا وضعیت جسمی ژان ژِیک یکی از مهمترین مشکلات اصلی برای این قهرمان جهان و تیم ملی چین محسوب می شود.
از زمانی که اخبار و تصاویر اولیه در باره مصدومیت این قهرمان جهان رسانه ای شد بخوبی مشخص بود که این بازیکن محبوب جهان دچار یک آسیب دیدگی بسیار جدی شده است.
ژان ژیک در جدیدترین پست خود در (Weibo) نوشته است که بصورت خیلی جدی ومتمرکز تمام وقت خود را برای بهبود ورهایی از این آسیب دیدگی صرف میکند.
مطمئنا این آسیب دیدگی برای ژان ژیک دردناک ترین حادثه در دوران قهرمانی او محسوب می شود که وی قصد دارد تا بصورت متمرکز وجدی هرچه سریعتر بهبود یافته و به دنیای قهرمانی بازگردد.
آسیب دیدگی ژان ژیک باعث نگرانی بسیاری از طرفداران این قهرمان محبوب جهان و المپیک شده است.
 اظهار لطف ونگرانی طرفداران جهانی این بازیکن باعث شده که وی از طرفداران خود تشکر وقدر دانی کند.ژان ژیک در پست خود در (Weibo) نوشته است: من از تمام طرفداران خود که از من حمایت کرده اند بی نهایت سپاسگذارم.بله آسیب دیدگی من بسیار جدی است اما به لطف شما هرچه زودتر بهبود خواهم یافت وبه عالم قهرمانی بازخواهم گشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰

تمرینات توپ اندازی

این تمرینات اولین بار در آسیا و پس از آن توسط مر بیان و نیز بازیکنان در کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفت و دارای روشهای متنوعی است که بازیکنان در هر سطحی که باشند از مبتدی تا پیشرفته و بین‌المللی می‌تواند از آن استفاده کنند.
 تمرین توپ زیاد از تمرینات پیشرفته ایست که توسط آن می‌توان باعث تقویت تکنیک و تاکتیک ،حرکت پا و بهبود نقاط ضعف و تمرکز بازیکنان گردید. روشهایی که در این تمرینات استفاده می‌شود بسیار متنوع بوده و محدودیت نداشته و ضمن سادگی البته با شرایط مسابقه باید همخوانی داشته باشد.
دو نوع تمرین ،ساختار کلی این تمرینات را تشکیل می‌دهد:
1- تمرینات مشخص (سرعت ، پیچ ، ارتفاع و نقطه فرود توپ مشخص باشد)
2-تمرینات نامشخص (سرعت ، پیچ ، ارتفاع و نقطه فرود توپ مشخص نباشد)
تمرینات نه آنقدر ساده که موجب پیشرفت و ترقی نگردیده و فشاری به بازیکن وارد نکند و نه آنقدر سخت که از توان بازیکن خارج بوده و باعث لطمه به سلامتی او گردد. ضمناً توپ‌های ارسالی با شرایط منطقی مسابقه‌ تطابق داشته باشد. یکی از بهترین نکاتی که باید بازیکنان توجه داشته باشند اینست که حالت آماده آنان نباید با حالت آماده هنگام مسابقه ، تفاوت داشته و تصور کنند که سرگرمی است بلکه باید آن را با شرایط مسابقه یکی بدانند.
مربی هم می‌تواند پرتاب کننده و هم حمله کننده باشد و هم بازیکن میتواند چنین نقشی را در تمرینات داشته باشد لذا با توجه به تشخیص مربی در تقویت مهارتهای بازیکن ، تمرین صحیح را انجام خواهد داد.
شرایط مربی برای پرتاب توپ
1- داشتن راکت مناسب
2- دارای احساس دست خوب

3-مربی باید در پرتاب توپ دارای هماهنگی عصبی _عضلانی بالایی باشد.

نحوه پرتاب توپ و شرایط آن
1- توپ از ارتفاع کمتر از ۱۰ سانتی متری برروی میز رها شود. اگر از ارتفاع بالا رها شود ارسال توپها غیرطبیعی است و ریتم آنها متغیر خواهد بود.

2-مربی در موقع پرتاب توپ باید به نحوه توپ زدن بازیکن نگاه کند و نکات را گوشزد نمایدونباید به توپ ارسالی خودش چشم بدوزد.

3- مربی در ابتدا چند توپ در دست گرفته و شروع کند، و با رها کردن آخرین توپ ، و قبل از اصابت به میز خودش ( مهمترین نکته پرتاب توپ )، باید مربی مجددا چند توپ از سبد برداشته و به پرتابهای قبلی وصل نماید و با همین روند وقفه‌ای در ارسال توپ ایجاد نکند.
4- قبل از پرتاب، بازیکن باید کاملاً از نحوه تمرین توجیه گردد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

مسابقات محلات لاهیجان

دومین دوره از مسابقات محلات لاهیجان که با حمایتهای شهرداری لاهیجان در جهت گسترش ورزش 

در بین جوانان این شهر در رشته تنیس روی میز با قهرمانی تیم محله سردار جنگل در رده بزرگسالان به کار خود پایان دادوتیمهای محله شعربافان و محله بوجایه مقامهای بعدی را کسب نمودند.

در رده جوانان هم امیر حسین فرحمند مقام اولی مسابقات را کسب نمود و امیر رضا بهزاد در جایگاه دوم قرار گرفت و سروش اسدی و پناه پارسا سوم مشترک شدند.

در رده نونهالان هم ادریس جمشیدی با غلبه بر نیما پاسیار مقام قهرمانی این دوره را کسب نمود وامیر حسین ابراهیمی و هادی میرمطلبی در جایگاه سوم قرار گرفتند.



از نکات جالب این دوره از مسابقات کسب تمامی مقامهای قهرمانی توسط بازیکنانی بود که زیر نظر حسن فکری مشغول آموزش میباشند و در این دوره از مسابقات از محله های مختلف شرکت کرده بودند.


موافقین ۰ مخالفین ۰

مسابقات قهرمانی نونهالان گیلان

به گزارش روابط عمومی هیئت تنیس روی میز شهرستان لاهیجان ، مسابقات دسته اول نونهالان گیلان صبح پنج شنبه 10 اردیبهشت ماه با حضور هشت بازیکن آینده دار این استان در سالن شهید عضدی مجموعه یادگار امام رشت بصورت دوره ای برگزار گردید .

رده بندی مسابقات 

1- ادریس جمشیدی 

2- حمید حسینیان 

3-  نیما پاسیار

4-کیهان  امیدی

5- دانیال زمینی

6- پویا نظری

7- رضا زاد راد

8- حسین قنبرزاده

از نکات جالب توجه این مسابقه ، امتیازات برابر 4 بازیکن برتر بود که با گیم شماری قهرمان مسابقات مشخص گردید.



موافقین ۰ مخالفین ۰